torsdag den 20. august 2009

Kom ud af busken, hvis du tør?

Kære bloglæser- Fastlæser eller Skabslæser :-)
Når du læser det jeg har skriver her, ved jeg at du tilhører en af ovenævnte blogkategorier.
Og det er jeg naturligvis glad for. Hvem er ikke glad for at vide at det man skriver bliver læst?

Flere har på facebook fortalt mig at de synes det er godt det jeg skriver.
Nu har jeg så gået og tænkt over , hvad jeg skal bruge det til.

Hvad er mon godt?
Jeg er selvfølgelig meget glad for at få ros og anerkendelse, men synes det ville være meget sjovere at høre, hvad du mener, hvad det sætter gang i hos dig, hvad du bruger det jeg skriver til, hvis du bruger det? om du er uenig og hvorfor du er etc.

Mit mål med at skrive er at skabe, skabe debat, udvikle, inspirerer, motiverer og bevæge.
Men vigtigere end målet er for mig vejen, processerne.
HVAD der sker undervejs .
Vejen eller midlet som i dette tilfælde er det jeg skriver på bloggen.
I Zen terorierne siger man at målet og midlet, eller vejen, er to sider af samme sag. Det ene eksisterer ikke uden det andet. Hmm vil du måske sige, hvordan hænger det nu sammen, når Zen handler om at forkuserer på være til stede her og nu og ikke om resultater, fremtiden og mål.
Det hænger sammen.
Zen siger nemlig også også, at det er vigtigt at sætte mål for at opnå fremskridt, men vi må ikke blive fastlåst i vores mål. Så målet bliver det vigtigtse og vi glemmer at høre fuglene synge og nyde hinanden.
Hvis vi kun tænker på vores mål bliver vi rastløse.
Fokus på vejen er det vigtigste mig for mig, processerne mest interessant og derfor også processerne der sker i dig, når du læser min blog.
Så hvad ER det mon , der får dig til at læse min blog, hvad ER det der sker i dig i processen , på vejen mens du læser, det jeg har skrevet?

Når vi skriver, skriver blog, eller kommenterer på en blog, bliver vi mere bevidste om hvad vi mener og hvorfor. Samtidig skaber vi. Vi skaber klarhed i os selv og nogen gange skaber det ny viden.
Måske vi sammen kunne skabe noget nyt? eller forandre noget gammelt indgroet?
Så derfor stiller jeg det enkle spørgsmål:
hvad skal få dig til at kommentere på min blog og gå fra at være skabslæser til fast læser?

Ta en god Torsdag - det gør jeg, i morgen går det retur Danmark

Ingen kommentarer:

Send en kommentar