tirsdag den 14. juli 2009

Min første seriøse skrivedag

Jeg vågner kl. 7.00 ... nyder roen og at solen er stået op.
I det fjerne kan jeg se stranden og de mange fly der i en lind strøm lander på Bali. .
Det er min første seriøse skrivedag i Villa Anyar
Jeg arrangerer et lille bord og stol på den smalle balkon og går i gang med at skrive.
Indimellem kigger jeg udover rismarkerne, som jeg aldrig bliver træt af at se på.
Inden jeg har set mig om har jeg skrevet næsten 4 timer.

Tager joggingskoene på og løber/ går i rask trav ned af en lille grusvej som fører mig gennem små lokale huse og venlige Balenesere.

“Abaka Bhar?” ( hvordan har du det? ) Tak jeg har det fantastisk , man kan ikke andet.

Hvor er du fra ?
Hvad laver du her
Hvor bor du? ...

En ældre kvinde inviterer mig inden for ..Mau duduk... har du lyst til at sidde ned? makasi, munkin besok ....tak måske i morgen.

Jeg passerer en lille bod en Warung der sælger de mest nødvendige fornødenheder, og en mand der står og spiser mango rækker efter et par spørgsmål venligt et stykke hen til mig.

Her er stor interesse og jeg tænker med skam på den måde vi tager i mod vores 'fremmede"
Dagens resultat: 6 timer intens skrivning, 1 1/2 times jogging, sovet 9 1/2 , resten af tiden kan jeg ikke lige huske hvor blev af
men jeg nyder den ....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar